[fusion_builder_container hundred_percent=”yes” overflow=”visible”][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ layout=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding_top=”” padding_right=”” padding_bottom=”” padding_left=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none” last=”no” hover_type=”none” link=”” border_position=”all”][fusion_text columns=”” column_min_width=”” column_spacing=”” rule_style=”default” rule_size=”” rule_color=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=””]
In Qatar zie je dezer dagen een niet zo alledaagse wagen rondrijden. De Volkswagen XL1 heeft een minimaal verbruik en een zeer lage CO2-uitstoot.
De futuristische Volkswagen XL1 haalt een CO2-uitstoot van amper 24 gram per kilometer, 4 à 5 keer minder dan conventionele wagens, dankzij een combinatie van een laag gewicht door het gebruik van koolstofvezel, een lage luchtweerstandscoëfficiënt en een hybride aandrijving. De XL1 verbruikt amper 0,9 liter brandstof per 100 kilometer.
Zoals wel vaker is de beperkte actieradius het zwakke punt van dit prototype. In zuiver elektrische modus kan je 35 kilometer rijden.
De batterij kan opgeladen worden aan een huishoudelijk stopcontact. Tijdens het rijden wordt zoveel mogelijjk wrijvingsenergie weer opgeslagen in de batterij.
[/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]